Náš školní vzdělávací program


Náš školní vzdělávací program vychází z programu Škola podporující zdraví.
Je orientován na rozvoj zdravě sebevědomých a samostatných dětí cestou přirozené výchovy.
Učíme děti  úctě k vlastnímu zdraví, zdraví ostatních lidí i přírody.

Jsme zařazeni v síti programu "Škola podporující zdraví".

Co můžeme Vašim dětem nabídnout?

  • široký výběr zájmových kroužků ( tanečky, flétnička, kroužek výtvarný a keramický, lyžařská a plavecká školička)
  • dětmi oblíbenou školní zahradu
  • MŠ vlastní odšťavňovač - děti si samy vyrábí ovocené a zeleninové šťávy
  • vybavit Vaše děti zdravými návyky,dovednostmi a postoji v samotných základech, aby se na nich v dalším životě dalo dobře stavět
  • naučit děti úctě ke zdraví
  • rozvíjet komunikaci a spolupráci
  • pracovat ve skupinkách
  • vyjádřit svůj názor
  • tvořit ,poznávat, zkoumat,experimentovat,rozvíjet představivost
  • přirozeně rozvíjet sociální vztahy mezi dětmi ve věkově smíšených třídách
  • posílení zdravé sebeúcty – oceněním ,pozitivním hodnocením
  • zapojení rodičů, rodin do života MŠ

Ročním tématem na školní rok 2016/2017  je říkanka:

Letěly včelky do dáli, motýlka tam potkaly,
včelky milé „Dobrý den“, já jsem vám měl krásný sen.
Sedněte si do chládku, povím vám já pohádku.

Tématický celek je tvořen podtématy s názvy:

I. Včelička a její kamarádi na levandulovém záhoně
(poznávání sebe sama, třídy, mateřské školy, kamarádů, pravidel soužití, hygieny, stolování, úklidu)

II. Jak se sbírá pyl za každého počasí
(osvojování poznatků o svém zdraví, co ho podporuje a co poškozuje, zdravá výživa, znaky podzimu, počasí)

III. Zvoneček zvoní a včelky za zvuku bubínku se rozzáří pod světlem vánoční hvězdy
(pocity, projevy, chování v době vánočních svátků, tradice, zvyky, poznávání společenství ostatních lidí, jejich života a duchovních hodnot)

IV. Zpěv tří králů a bzučení včeliček
(znaky zimy, vesmír, bezpečnost v zimě, zdraví a nemoci)

V. Jak včeličky vyrostly, pomáhaly ostatním a veselily se
(věk, vzrůst, jiné dovednosti, pohlaví, moje tělo, emoce, orgány, zvířátka a ptáci v zimě, karneval)

VI. Sněženka s bledulkou vzhlíží k nebi a přemýšlejí, odkud přiletí čáp
(vynášení Morany, velikonoce, znaky jara, příroda na jaře)

VII. Proč včelky čistily úl a k čemu potřebují vodu
(domácí zvířata a jejich mláďata, Den země, třídění odpadu, koloběh vody, ekosystém, bezpečnost)

VIII. Kdo všechno bydlí v úle a co dělá
(vztahy v rodině, členové rodiny, povolání, emoce, city, komunikace, spolupráce, tolerance, naslouchání, Den matek)

IX. Na co se včeličky těšily a nač musely dávat pozor
(prevence úrazů, exotická zvířata, hry a zábavné soutěže – Den dětí, prázdniny)

Podtémata jsou doplněna námi vytvořenými projekty:


Environmentální výchova
  • Les – náš kamarád –„Projdi se a poznej mě“
  • Kámen
  • Ptačí kamarádi na školní zahradě, Ptačí stezka
  • Nadané dítě
  • Včelka        


A dále i projekty:


Protikuřácký program – Já kouřit nebudu
Bezpečná školka
Květinový projekt –VITA
Dětství bez úrazů
Kafomet – logopedie
Les ve škole, škola v lese
Vita – Mrkvička

Tématické části: jsou tvořeny učitelkou na třídě a přizpůsobují se vzdělávacím potřebám, zkušenostem a zájmům konkrétních dětí.

zpět nahoru domů tisk

 


Všechna práva vyhrazena ©2011 obec Pražmo  |  realizace nextWEB  |  admin